Жазатайым оқиғалардың жиі кездесетін себептерінің бірі - кенеттен тежеу кезінде автокөлікті басқаруды жоғалту, нәтижесінде автомобиль «тайғанады». Бұл тежегіштердің жоғары тиімділігіне байланысты болады, олар мұндай жағдайлардан қорғауға арналған сияқты. Бірақ тежегішті тым қатты және қатты бассаңыз, доңғалақтар құлыпталады, тартымдылық жоғалады және басқару мағынасыз болады - автомобиль жай ғана «тасымалдайды». Егер біз өзін-өзі басқара алатын және тәжірибесі бар кәсіби жүргізушілер туралы айтатын болсақ, онда мұндай жағдайларда олар басқару мүмкіндігін сақтай отырып, дөңгелектердің құлыпталуына жол бермей, үзіліспен тежеуді бастайды. Бірақ қауіпсіздік жүйесін әзірлеушілер әлі де бұл функцияны арнайы құрылғылардың «қолына» беруді ұсынады - бұғаттауға қарсы тежеу жүйелері немесе ABS.
Тежеу қауіпсіздігін арттыру бойынша жұмыс өткен ғасырдың 70-жылдарында басталды. Ал 1978 жылы электронды компоненттердің әрекетіне негізделген екінші буын ABS енгізілді. Bosch компаниясымен бірлесіп жасалған мұндай жүйе алғаш рет Mercedes-Benz көлігіне орнатылды.
Сонымен, ABS қызметі қандай? Жүйе доңғалақтардың айналу жылдамдығын реттеуге және тек рұқсат етілген сырғуды қамтамасыз етуге арналған, бұл кезде доңғалақтың бетінде ұстауы максималды болады.
Бұл электронды сенсорлардың болуының арқасында орын алады: сенсорлар ABS электронды басқару блогына дөңгелекті құлыптау туралы сигнал жіберген бойда, «ақылды» құрылғы тежеу цилиндріне тежеу сұйықтығын беруді баяулатады немесе тоқтатады немесе одан әрі азайтады. артық сұйықтықты кетіру арқылы цилиндрдегі қысым. Доңғалақ қайтадан айнала бастағанда және тартқыш қалпына келтірілгенде, тежегіштер күшіне енеді, бірақ қайтадан дөңгелектер құлыпталғанша. Мұның бәрі тез орындалады: ABS бір секунд ішінде 15-ке жуық құлыптан босату циклін қайталауға қабілетті.
Бүгінгі технологиялар әр доңғалақты бөлек бақылайтын көп арналы жүйелерді орнатуға мүмкіндік береді - бұл әсіресе автомобиль гетерогенді жолда қозғалатын болса және, мысалы, бір доңғалақ тайғақ бетке соғылған жағдайда өте маңызды.
Бұғаттауға қарсы тежеу жүйелерінің де кемшіліктері бар екенін ескеру маңызды - бұл сізге ABS-ті максималды тиімділікпен пайдалануға көмектеседі. Тежеу ABS мүлдем қамтамасыз етілмейді - бетімен тарту протекторға, жол төсемінің қасиеттеріне байланысты. Егер жүргізуші өз көлігінің «электрондық миына» толығымен сенетін болса, бұл ауыр зардаптарға әкелуі мүмкін. ABS-тің болуы маневр қабілеттілігін сақтауға көмектеседі, бірақ көбінесе тежеу қашықтығын арттырады, әсіресе қарда және бос беттерде жүру кезінде, бұл дөңгелектер сырғанау кезінде қосымша қарсылық тудырады. ABS бұл сырғуды ғана жояды.
Бүгінгі таңда өндірушілер әртүрлі жол төсеміне бейімделуге және әр дөңгелектің жағдайын бақылауға қабілетті барған сайын жетілдірілген ABS ұсынса да, жолдағы қауіпсіздіктің басты кепілі жүргізушінің ұқыптылығы, кәсібилігі және жауапкершілігі болып қала береді.