Автокөлік қауіптіліктің жоғарылау көзі болып саналады, сондықтан сіз көлікті басқару кезінде қауіпсіздік шараларын сақтауды есте сақтауыңыз керек. Жүргізу дағдыларыңызға күмәндансаңыз, табиғи қорқыныштарыңыздан арылуға көмектесетін кәсіби нұсқаушыға хабарласқаныңыз жөн.
Көлік көп жүретін тас жолда жүру кезіндегі басты мәселе - көліктер арасында аз қашықтық бар және кез келген қате әрекет соқтығысуға әкелуі мүмкін. Көліктер қарқынды қозғалыста жүргенде, жүргізушілер өздеріне ұнаған жылдамдық шегін таңдай алмайды және кеңістікте шектеледі. Сонымен қатар, жеделдету және тежеу кезінде төмен қарқындылықты сақтау талап етіледі.
Қатты кептеліс кезінде сіз жалпы жылдамдықты ұстанып, алға жүруге тырыспауыңыз керек. Жылдамдықты сақтамау бензинді тұтынудың артуына, қауіптің артуына және жүргізушінің шамадан тыс шаршауына әкеледі. Қарама-қарсы жағдайда, қозғалыс жылдамдығы ағынның жылдамдығынан төмен болғанда, көлік басқа жүргізушілер үшін кедергі жасайды.
Көлік жүргізу кезінде сигналдарды пайдалану
Көліктер арасындағы аз қашықтықпен кез келген жүргізушінің шешімі бастапқыда кейбір қиындықтармен байланысты. Жолдарды ауыстырғыңыз немесе бұрылғыңыз келсе, сізге:
- жағдайды дұрыс талдау;
- кедергілердің жоқтығына көз жеткізіңіз;
- тиісінше жоспарланған әрекетке белгі береді.
Қатты қозғалыс кезінде ескерту сигналдарының маңыздылығы айтарлықтай артады, бірақ барлық жүргізушілер оларды пайдалана бермейді. Ескертудің болмауына немесе кеш сигналға байланысты маневрлер басқа көліктерге жиі қиындық тудырады.
Тәжірибелі жүргізуші нұсқаушылары сигналдарды тек қауіп болмаса ғана қосады. Қайғылы оқиғаларға әкелетін бұл ережені жаңа бастаған жүргізушілер аз есте сақтайды. Көбінесе жағдай көлік ешқандай себепсіз баяулай бастағанда және одан әрі қандай әрекеттер болатыны белгісіз болған кезде пайда болады - көлік толығымен тоқтайды немесе жүргізуші біраз уақытқа ғана баяулады. Тоқтаған көлікті өтіп кетуге әрекет жасағанда, жақын жерде басқа көліктердің жүріп жатқанын байқауыңыз мүмкін. Осылайша, көптеген жол қозғалысы қатысушылары бірден қиындықтарға тап болады және олардың алдын алу үшін өз әрекеттеріне сигнал беру жеткілікті болды.
Жол қозғалысы ережелеріне сәйкес, тежеу, жолақ ауыстыру, бұрылыс және қозғалысты бастау алдында сигнал беру - міндетті талап. Автомектептегі тәжірибелі нұсқаушылар әрқашан осыған назар аударады, сонымен бірге әр бағытты өзгерту үшін бұрылыс сигналы қажет емес екенін түсіндіреді.
Қисық жолдарда және күрт бұрылыстарда бұл қажеттілік жоқ, өйткені жолақты өзгерту орындалмайды, тек жолдың бағыты өзгереді. Мұндай жағдайда бұрылыс сигналын қосу жүргізушілерді шатастырады.
Проблемалық жағдай айналма жол қиылыстарында да жиі туындайды. Айналмалы жол бойымен жүргенде ешқандай сигнал берудің қажеті жоқ. Бұл қажеттілік айналма тас жолдан шығу үшін бұрылыс жасағанда ғана туындайды. Мұндай жолдарды қосу әрқашан анық емес екенін түсіну маңызды және кез келген әрекетті орындамас бұрын жағдайды дұрыс бағалау керек.
Күмән туындаған кезде бұрылыс сигналын қолданған дұрыс. Жолдың бұрылысында да осындай ережені сақтау керек. Егер бір бағыт солға, ал екіншісі оңға бағытталса, барлық қозғалыс қатысушыларына жағдайды жеңілдету үшін тиісті сигнал берген жөн.
Тораптардағы қозғалыстың ерекшеліктері
Көлікті әртүрлі тораптарда, мысалы, «беде жапырағы» жолында жүргізудің нюанстарына ерекше назар аудару керек:
Оңға шыққанда оңға бұрылу керек;
Доға немесе аккорд бойымен жүріп келе жатқанда, автомобиль жаңа жолға шыққанда, солға бұрылу сигналымен оның ағынға кіріп жатқаны туралы сигнал беру керек. Алдыңғы көліктен озып кету сияқты әрекет жолақтарды өзгертуді қамтиды және айналадағы көліктерді ескертуді талап етеді. Магистральда қозғалыс көп болған кезде сигнал беру өте маңызды. Индикаторды қосар алдында артқы көрініс айнасына қарау керек, ал егер жақын жерде басқа көлік болса, маневрді дереу орындамау керек. Тиісінше, қазіргі уақытта бұрылыс сигналын қосудың қажеті жоқ. Оны уақтылы қосу басқа драйверлерді алаңдатып, жағдайды дұрыс түсінбеуге әкеледі.
Қайта құруды аяқтағаннан кейін көрсеткішті дереу өшіру керек. Сигналдың жұмысын қалдырған жүргізушілер көбінесе оның мақсатын толық түсінбей, қателеседі. Бұл қарсы келе жатқан қозғалысқа қатысушының ықтимал әрекеттерді болжауын қиындатады, өйткені алдыңғы көлік жолағын кенеттен солға ауыстыруы мүмкін және соқтығысуды болдырмау үшін тиісті шараларды қабылдау қажет болады.
Барлық қажетті әрекеттерді мәнді түрде қабылдау арқылы сіз қауіпті жағдайлардың алдын ала аласыз және барлық жол қозғалысына қатысушыларға қиындық тудырмайсыз.