Айналасындағылардың айтуынша, куәлік алған адам көлік жүргізудің барлық қыр-сырын толық білуі керек. Дегенмен, бұл күтулер көбінесе шындықтан ерекшеленеді. Жаңадан келген жүргізушілер үшін ең үлкен қиындық - бұл көлікті тұраққа қою, бірақ бұл жерде қиын ештеңе жоқ. Теориялық білім практикалық жаттығулармен біріктіріліп, тіпті жаңадан бастаған адамға қажетті жүргізу дағдыларын тез үйрете алады. Біздің мақалада берілген нұсқауларды орындаңыз және сіз кез келген жағдайда көлігіңізді оңай қоя аласыз.
1. Көліктің өлшемдерін сезінуге үйрету.
Бұл дағды негізгі деп атауға болады. Оның көмегімен сіз көлікті жылдам қойып қана қоймай, көлікті қозғалыссыз көшелерде, тас жолдарда және тас жолдарда сенімді түрде жүргізе аласыз. Автокөліктің алдыңғы бамперінен және жүксалғышынан ең жақын объектілерге дейінгі қашықтықты есептеуді үйреніңіз. Бұл дағдыны дамыту үшін салоннан шығып, көліктің орналасқан жерін «сыртынан» бағалау ұсынылады. Жақында тұрақты жаттығулар сізге өлшемдерді сезінуге және тәжірибелі жүргізуші сияқты көлікті қоюға үйретеді. Жаңадан бастаушылар үшін пайдалы құрылғы - бұл тұрақ сенсорлары (тұрақ сенсорлары деп те аталады), олар сорғыш пен магистральдан ең жақын кедергіге дейінгі қашықтықты анықтауға көмектеседі. Егер сіздің көлігіңізде олар болмаса және сіз оларды сатып алғыңыз келсе, алдыңғы бамперге де, жүксалғышқа да орнату үшін бірден 2 жұп құрылғы сатып алыңыз. Сенсорларға ақша үнемдеуге тырыспаңыз, өйткені... дұрыс жұмыс істемейтін тұрақ сенсорлары мен дамымаған көз сенсорының үйлесімі жақсы ештеңеге әкелмейді. Көлігіңіздің өлшемдерін сезінуге арналған тағы бір пайдалы гаджет сыртқы камера деп аталады. Тұрақ сенсорлары сияқты, алдыңғы және артқы камераларды орнату жақсы.
2. Көліктің дұрыс жылдамдығын таңдаңыз.
Автомектепте сізге көлікті тек кері бағытта қоюды үйреткен. Бұл дұрыс па? Әрине дұрыс. Есіңізде болсын: басқарылатын доңғалақтар артқы жағында болғанда, автомобиль маневрлі болады. Маған сенбейсіз бе? Содан кейін машинаны іске қосыңыз, ал төмен жылдамдықта алға-артқа қозғалу кезінде рульді әртүрлі бағытта бұруға тырысыңыз. Автокөліктің кері бұрылу кезінде қалай маневр жасайтынын байқадыңыз ба? Тікелей қозғалыс кезінде артқы доңғалақтар сіз таңдаған траекторияны аздап кесіп тастайды; кері бұрылулар автомобильді бағытты күрт өзгертуге мәжбүр етеді. Біз қорытынды жасаймыз: автокөлікті кері бағытта қою - бұл сіздің нұсқаушыларыңыздың дәстүрі немесе қалауы емес, бірақ тар жағдайларда маневр жасау үшін көлік қозғалысын дұрыс таңдау. Бұл тұрақ әдісі сізге көлігіңізді басқа екі көліктің арасына «итеруді» жеңілдетеді. Сонымен қатар, кері тұрақ бүйірлік айналарды пайдалануды талап етеді. Басқа көліктер жүріп жатқан жол жиегін көріп, жолдан ең аз қашықтықта тұру үшін оларды төмен түсіріңіз. Бұл ұстаным сіздің «темір тұлпарыңызды» тар көшелер мен тар аллеялардағы сызаттардан қорғауға көмектеседі.
3. Руль дөңгелегін дұрыс бұраңыз.
Бір орында тұрған көліктің рульін айналдыруға бола ма деген пікірлер көп. Кеңес жүргізушілерінде мұндай сұрақ болған жоқ. Сол кездегі автомобильдердің рульін тек жеткілікті үлкен күш қолдану арқылы айналдыруға болады. Бұл күндері автомобильдер электр немесе гидравликалық жүйелермен жабдықталған, бұл жүргізушілерге көп күш жұмсамай-ақ рульді орнына бұруға көмектеседі. Әрине, дөңгелектерді орнында бұруға рұқсат етіледі. Дегенмен, бұл әрекет көліктің өзіне зиян келтіруі мүмкін. Өйткені, жол мен қозғалмайтын көліктің доңғалақтарының арасындағы үйкеліс төмен жылдамдықпен қозғалатын көлікке қарағанда әлдеқайда жоғары. Үйкеліс рульдік механизмге және рульдік тірек тістеріне түсетін жүктемені арттырады, бұл бөлшектердің тез тозуына және жарамсыз болуына әкеледі. Гидравлика мен электр руль дөңгелегін бұруға көмектеседі, бірақ олар үйкелістің жойқын әсерін жеңе алмайды. Доңғалақтарды орнына бұру арқылы шамадан тыс пайдаланбауға тырысыңыз және қозғалыс кезінде автотұрақ дағдыларыңызды жетілдіріңіз.
4. Көлікті тұраққа қою кезіндегі әрекеттеріңіз.
Әдеттегі жағдайды қарастырайық: көлікті жолдың шетіне оң жаққа қою керек. Сонымен, сіз 2 көліктің арасындағы жол жиегінде сіздің көлігіңіз сыйды деп ойлайтын орынды көрдіңіз. Алдындағы көлікке қарай жүріңіз және онымен туралаңыз. Сіздің және көрші көлік арасындағы қашықтық кемінде 0,5 м болуы керек.Енді біз кері берілістерді қосу мүмкіндігін тексереміз. Егер көліктің артында ешқандай кедергілер болмаса, онда кері редукторды қосыңыз, баяу жүре бастаңыз және рульді солға бұраңыз. Сол жақтағы бүйірлік айнаға қарауды ұмытпаңыз, артыңызда көлікті көрген бойда дөңгелектерді туралап, жүргізуді жалғастыра аласыз. Алдындағы көлікті де бақылап отыру керек. Көлігіңіздің бамперінің бұрышы алдыңғы жағынан автомобильдің жүксалғышының сыртқы бұрышымен тураланған кезде, рульді оңға (яғни, қарама-қарсы бағытта) бұраңыз. Осылайша сіз көлігіңіздің басқа көлікті соқпайтынына сенімді бола аласыз. Осыдан кейін біз көлікті көршілес екі көліктің арасына қоямыз және айналар арқылы көлігіңіздің жол жиегіне қатысты жағдайын бақылауды ұмытпаңыз.
5. Көлікті тұраққа қоюдың балама нұсқалары.
Көлікті қоюдың 2 қосымша жолы бар. - Алдында тұраққа қоюға болады, бірақ ол үшін қазірдің өзінде тұрған көліктер немесе басқа кедергілер арасында жеткілікті үлкен қашықтық қажет. Маневр жасау үшін автокөлікті әдеттегідей таңдалған жерге дейін жүргізіп, руль дөңгелегін солға бұраңыз, артқы жағын тұраққа арналған жерге қою керек. - Көлікті жолдың шетіне (бордюр) үлкен бұрышпен кері бағытта қоюға тырысыңыз. Бұл әдіс тығыз көлік ағыны жоқ кең, тыныш көшелер үшін қолайлы. Тура жүре бастаңыз, содан кейін рульді солға бұраңыз. Тұрақтың бұл түрі жүргізушіні руль дөңгелегін тар жерде бұру арқылы қажетсіз әбігерден құтқарады. Есіңізде болсын, тек теориялық негіздерді білу сіздің көлігіңізді дұрыс және тез қоюға көмектеспейді. Көбірек жаттығуға тырысыңыз, бұл сіз жүргізу дағдылары дамыған тәжірибелі жүргізуші болудың жалғыз жолы.